Ensimmäiseksi poistamme tulpanjohdot ja sytytystulpat pois, jonka jälkeen asennamme puristuspainemittarin tulpan reikään moottoria pyöritetään yläkuolokohtaan jolloin mittari mittaa puristuspaineeen ja mittari piirtää siitä tuloksen, Mittaus tehdään jokaiseeen sylinteriin samalla tavalla.
Mikäli puristuspaine ei mene minimi arvoihin jotka auton valmistaja ilmoittaa niin sylinteri pitää tutkia mistä tämä johtuu, syitä on monia esim sylinterin normaali kuluminen on huomattava jos autolla on ajettu paljon tai sitten sylinteri putki on vioittunut tai venttiileissä on vikaa.
Ohivuotomittaus
Varmistettava , ettei moottori missään tapauksessa pyörähdä käyntiin,
kun yläkuolokohtaa haetaan.
Yläkuolokohdan näyttämiseksi on olemassa myös laite, mikä
kiinnitetään tulpan reikään ja se näyttää, kun mäntä on yläkuolokohdassa.
Mittaus:
M

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti