Dieseleissä ei mitata häkää tai muita vastaavia arvoja kuin bensa koneellisissa autoissa vaan mitataan K-arvoa. Lyhyesti selitettynä pakokaasun valon läpäisevyyttä mitataan. arvoon myös vaikuttaa se että onko auto vapaasti hengittävä vai ahdettu sekä myös sen ikä että mihin luokkaan se kuuluu euro 2 euro 3 yms.
Mittaus aloitetaan syöttämällä auton tiedot pakokaasuanalysaattoriin ja valitsemalla oikea mittausohjelma.
Kun tiedot ovat koneella voidaan asentaa moottoriin magneetilla kiinnittyvä kierrosnopeusmittari ja näytteenottoletku pakoputkeen.
Kun moottorin lämpötila on oikea laite antaa aloittaa mittauksen.
Tietokone/analysaattori ohjeistaa miten toimitaan.
Kun mittaus on suoritettu tietokone ilmoittaa onko testihyväksytty.

Tässä oman autoni arvot MB c 220cdi vm 2000.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti